RUTEBEUF, auteur cité dans le Littré
RUTEBEUF (1230?-1285?)
Dans le texte d'origine du Littré, les auteurs pouvaient être nommés par de nombreuses variantes. Dans cette version en ligne, la forme RUTEBEUF a été choisie.Œuvres citées dans le dictionnaire Littré
Cette liste des œuvres a été compilée manuellement pour ce site web. Elle n'est pas exhaustive, et privilégie autant que possible les références aux éditions originales. Elle peut toutefois comprendre des publications contemporaines d'É. Littré, lorsque ce dernier était explicite sur ses sources ou qu'il cite des compilations. Le dictionnaire imprimé contenait d'ailleurs une liste très partielle des œuvres et auteurs.
| Titre de l'œuvre | Date de parution | Citations |
|---|---|---|
| Œuvres, recueillies par Jubinal, 2 vol. Paris, 1839 | 661 citations |
Quelques citations de RUTEBEUF
Voici un tirage aléatoire parmi ses 663 citations dans le Littré.
Mès ele i aloit autrement ; Quar ele i aloit povrement Vestue et toute deschaucie.
II, 178 (déchausser)Et qui plus a s'est li plus chiches, Quar il a fet à son avoir Hommage, ce vous faz savoir.
228 (hommage)Arousable fontaine, Et delitable et saine.
II, 97 (arrosable)Par envie mult le grevoient, Tant i avoit venin et fiel : Ceste prendra la grue au ciel, Fesoient-il, par ataïne.
II, 165 (grue [1])Je ne di pas ce soient li frere prescheor ; Ançois sont une gent qui sont bon pescheor [pêcheurs], Qui prenent tel poisson dont il sont mengeor.
178 (mangeur, euse)Nule dolor n'est plus fervant.
194 (fervent, ente)Deux jovenciaux [il] trova au port, Où mener soloit son deport.
II, 110 (jouvenceau, elle)Car teiz [telz] a un puis devant son huis, qui n'a pas un tonel de vin en son celier.
259 (cellier)Il s'en feroit boen desguisier, Et vestir robe senz coleur.
II, 76 (déguiser)Cist siecles n'est mès que marchiez.
303 (marché [1])La gent beguine.
108 (béguine)Dont je vos monstre par l'escrit, Que li uns est membres de l'autre, Et nos sons [nous sommes] ausi com li viautre [les chiens] Qui se combatent pour un os.
111 (os)Desous la loi de Rome n'a nule region, Qui à Rome obeisse de cuer se France non, Et de s'obedienche a si bel guerredon Que on li tolt [enlève] souvent sa laine et sa toison.
236 (obédience)Por poi n'afol quant g'i entan ; Ne m'estuet pas taner en tan ; Quar le resveil Me tane assez quant je m'esveil.
16 (tan)N'ot point de couche appareillie, Ne dras de lin, ne oreiller, à terre l'estut sommellier.
II, 119 (sommeiller)Jone escuier au poil volage, Trop me plaing de vostre folage, Qu'à nul bien faire n'entendeiz, Ne de rien ne vos amendeiz.
115 (volage)Mestre Guillaumes au roi vint, Là où des gens ot plus de vingt ; Si dist : " sire, nous sons en mise Par le dit et par la devise Que li prelat deviseront.
75 (mise)Si com la rose ist [sort] de l'espine, Issis [tu sortis], glorieuse reïne, De juerie [juiverie] qui est poingnans, Et tu es souez [suave] et oingnianz.
320 (oindre)Amors li entre ou cuer, et li sans li remue ; De desirrier fremist et d'espoir s'esvertue.
I, 432 (évertuer (s'))Barbier, or viennent les groiseles ; Li groiselier sont boutoné, Et je vous raport les noveles Qu'el front vous sont li borjon né.
216 (bourgeon)