RUTEBEUF, auteur cité dans le Littré
RUTEBEUF (1230?-1285?)
Dans le texte d'origine du Littré, les auteurs pouvaient être nommés par de nombreuses variantes. Dans cette version en ligne, la forme RUTEBEUF a été choisie.Œuvres citées dans le dictionnaire Littré
Cette liste des œuvres a été compilée manuellement pour ce site web. Elle n'est pas exhaustive, et privilégie autant que possible les références aux éditions originales. Elle peut toutefois comprendre des publications contemporaines d'É. Littré, lorsque ce dernier était explicite sur ses sources ou qu'il cite des compilations. Le dictionnaire imprimé contenait d'ailleurs une liste très partielle des œuvres et auteurs.
| Titre de l'œuvre | Date de parution | Citations |
|---|---|---|
| Œuvres, recueillies par Jubinal, 2 vol. Paris, 1839 | 661 citations |
Quelques citations de RUTEBEUF
Voici un tirage aléatoire parmi ses 663 citations dans le Littré.
Por l'ame de moi miex [mieux] valoir Ai mis mon cors en nonchaloir.
II, 127 (nonchaloir)Sathan, plus de sept ans ai tenu ton sentier.
II, 95 (sentier)Cist sont bien mesnie de roi ; Il n'aiment noise ne desroi Ne grant murmure.
200 (murmure)Por l'ame de moi miex valoir, Ai mis mon cors en nonchaloir, Por plus d'edificacion, Vieng en une religion [je vins en une maison religieuse].
II, 127 (édification)Nostre frere [nos frères] sachier.
172 (sachet, ette [2])Tant par estoient [ses cheveux] crespe et blonde.
II, 202 (crêpe [1])Cil de la Trinité [nom d'un couvent] Ont grant fraternité ; Bien se sont aquité : D'asnes ont fait roucin.
172 (fraternité)De foie eschaufei, de routure [hernie] Gariz je tout à desmesure.
255 (rupture)Premier ne demanderent qu'un peu de repostaille, Atout un pou d'estrain ou de chaume ou de paille.
176 (chaume [1])S'uns hom pooit vivre cent ans, Ne puet-il tant d'oneur conquerre, Com se il est bien repentans D'aleir le sepulchre requerre.
126 (repentant, ante)Chascuns [des jacobins] cuide estre apostre quant ils sont à la table ; Mès Diex pot [reput] ses apostres de vie plus metable.
179 (mettable)Car il ne cuident pas morir, Ne dedenz la terre porrir ; Mès si feront, Que jà garde ne s'i prendront, Que tel morsel engloutiront [ils avaleront tel morceau], Qui leur nuira, Que la lasse d'ame en ira En enfer.
II, 2 (engloutir)Barbier, or viennent les groiseles ; Li groiselier sont boutoné ; Et je vous raport les noveles Qu'el front vous sont li borjon né.
216 (boutonner)Or facent large cimetiere Cil d'Acre, qu'il lor est mestiers.
103 (cimetière)Ha ! fortune, chose legiere, Qui vins devant et poins derriere, Comme es marrastre !
I, p. 82 (marâtre)Tu es rosier qui porte rose Blanche et vermeille ; Tu as en ton saint chief l'oreille Qui les desconseilliez conseille Et met à voie.
II, 5 (déconseiller)Et nous n'avons point de demain ; Quar li termes vient et aprouche, Que la mort nous clorra la bouche.
97 (demain)Teiz [tel] vent poivre et coumin et autres espices, qui n'a pas autant de sachez com il [les vendeurs de place] ont.
256 (sachet [1])Je sui sor ferme pierre assise ; La pierre esgrume et fent et brise, Et je chancele.
78 (chanceler)Mès Diex atent, et por atendre Se fist les braz en croiz estendre ; Ne veut pas que pechierres muere, Ainz convertisse à sa droiture.
II, 111 (convertir)