RUTEBEUF, auteur cité dans le Littré
RUTEBEUF (1230?-1285?)
Dans le texte d'origine du Littré, les auteurs pouvaient être nommés par de nombreuses variantes. Dans cette version en ligne, la forme RUTEBEUF a été choisie.Œuvres citées dans le dictionnaire Littré
Cette liste des œuvres a été compilée manuellement pour ce site web. Elle n'est pas exhaustive, et privilégie autant que possible les références aux éditions originales. Elle peut toutefois comprendre des publications contemporaines d'É. Littré, lorsque ce dernier était explicite sur ses sources ou qu'il cite des compilations. Le dictionnaire imprimé contenait d'ailleurs une liste très partielle des œuvres et auteurs.
| Titre de l'œuvre | Date de parution | Citations |
|---|---|---|
| Œuvres, recueillies par Jubinal, 2 vol. Paris, 1839 | 661 citations |
Quelques citations de RUTEBEUF
Voici un tirage aléatoire parmi ses 663 citations dans le Littré.
Du sien garder est chascuns sages.
I, 3 (sage)Fors du chastel et de la tor La getent, et de son douaire ; Ne li lessent en nul repaire à qu'ele se puisse acouper, Ne penre repast ne souper.
II, 187 (douaire)En non de Dieu l'esperité, Qui treibles est en unité, Puisse-je commencier à dire Ce que mes cuers m'a endité.
158 (triple)La beasse qui cloche La cloiche dou cloichier Fist devant li venir, qui la veïst clochier.
182 (clocher [2])Jà n'iert [ne sera] tant biaux ne gracieux, Se dix en sont chiez lui assis, Des mesdizans i aura six, Et d'envieux i aura nuef.
273 (médisant, ante)En l'an de l'incarnation M et CC et IIIJ et XXX. Si com l'escripture le chante.
II, 156 (chanter [2])Fantosme nous va fauvoiant [fourvoyant].
324 (fantôme)Ne sambla pas estre recluse : Partout regarde, partout muse, Por conoitre liquel sont fol ; Ne li covient sonete à col : Bien fist semblant qu'ele estoit fole.
II. 112 (sonnette)Si deïssiez à sa maniere Qu'ele menjast (ce n'est pas fable) Plus que nus qui fust à la table, Que çà et là le pain brisoit.
II, 171 (briser)L'en seurche guerre et bataille, Il ne me chaut, mès que bien aille.
202 (chercher)Sa parole est prophecie, S'ele rit, c'est compaignie ; S'ele pleure, devocion ; S'ele dort, ele est ravie ; S'ele songe, c'est vision.
187 (ravir)Quant la teste est bien avinée, Au feu, deleiz la cheminée, Si noz croizons [nous nous croisons, allons à la croisade] de plain eslaiz.
62 (aviner)Quar il la trova el chastel Afublée d'un viez mantel, Dont la pane le drap passoit.
II, 210 (panne [1])Tu es maqueriaus chascun mois.
214 (maquereau, elle [2])Comment il trova à son chief En un petit brievet escrit Ce qui son nom bien li descrit.
II, 149 (brevet)Asseiz et robes et deniers, Et de bleif toz plains ces greniers, Que li prestres savoit bien vendre.
274 (blé)Ypocrisie…, Qui trop durement se desut ; Car ces secreiz et ces afaires, Por ce que je fui ses notaires, Sou [je sus] touz et quanqu'ele pensoit.
II, 75 (notaire)N'ot point de couche appareillie, Ne dras de lin, ne oreiller, à terre l'estut sommellier.
II, 119 (sommeiller)Mès Diex atent, et por atendre Se fist les braz en croiz estendre ; Ne veut pas que pechierres muere, Ainz convertisse à sa droiture.
II, 111 (convertir)[Le demon] qui nos tenoit en grief servage, Qui venoit les armes [âmes] tenteir, Et n'en voloit panre [prendre] autre gage, Pour les chetives affameir En sa chartre antive et ombrage.
II, 11 (affamer)