RUTEBEUF, auteur cité dans le Littré
RUTEBEUF (1230?-1285?)
Dans le texte d'origine du Littré, les auteurs pouvaient être nommés par de nombreuses variantes. Dans cette version en ligne, la forme RUTEBEUF a été choisie.Œuvres citées dans le dictionnaire Littré
Cette liste des œuvres a été compilée manuellement pour ce site web. Elle n'est pas exhaustive, et privilégie autant que possible les références aux éditions originales. Elle peut toutefois comprendre des publications contemporaines d'É. Littré, lorsque ce dernier était explicite sur ses sources ou qu'il cite des compilations. Le dictionnaire imprimé contenait d'ailleurs une liste très partielle des œuvres et auteurs.
| Titre de l'œuvre | Date de parution | Citations |
|---|---|---|
| Œuvres, recueillies par Jubinal, 2 vol. Paris, 1839 | 661 citations |
Quelques citations de RUTEBEUF
Voici un tirage aléatoire parmi ses 663 citations dans le Littré.
Barbier, or vienent les groiseles, Li groiselier sont boutoné.
215 (groseille)Ne vont pas après Dieu tel gent le droit sentier ; Ainz [onque] Diex ne vout avoir tonel sor son chantier, Ne denier l'un sor l'autre, ne blé, ne pain entier.
177 (tonneau)Quand il out le convers oï, Durement furent esbahi Qu'il n'orent oï soner cloche Ne champenelle, ne reloge [horloge].
315 (campane)Il est sires de tout l'avoir Monseigneur noble, Et de la Brie et du vignoble.
196 (vignoble)Chasteé [chasteté] la nete, la pure.
II, 54 (pur, ure)Quant la teste est bien avinée, Au feu, deleiz la cheminée, Si noz croizons [nous nous croisons, allons à la croisade] de plain eslaiz.
62 (aviner)Nule dolor n'est plus fervant.
194 (fervent, ente)Les preudes gens firent escrire En parchemin et clorre en cirre, Quanqu'il porent apercevoir, Sanz asembler mençonge à voir [au vrai].
II, 155 (cire)En la corde s'encordent cordée à trois cordons.
181 (cordon)L'evesques si de li s'aprouche Que parleir i pout bouche à bouche.
278 (bouche)L'en seurche guerre et bataille, Il ne me chaut, mès que bien aille.
202 (chercher)Mult ert la dame en oroisons, Tant com duroient rouvoisons.
II, 178 (rogation)Si deïssiez à sa maniere Qu'ele menjast (ce n'est pas fable) Plus que nus qui fust à la table, Que çà et là le pain brisoit.
II, 171 (briser)Quant j'oy parler de si lait vice. Par foi toz li cuers m'en herice De duel et d'ire, Si fort que je ne sai que dire.
198 (hérisser)Il aiment miex les eschançons et les kex [cuisiniers] et les bouteilliers, Que les chanters ne les veilliers.
II, 51 (échanson)Vous avez une goute vive ; Saint Ladres a rompu la trive, Si vous a feru el viaire.
213 (rompre)Mès je di : cil fet à blasmer Qui riens nule plus vous demande Fors bons vins et bone viande, Et que li peivres soit bien fors.
95 (poivre)Cil Guillaumes… chassoit l'autre jour Un lievre qui ert à sejour.
290 (chasser)Ez vous la joie ; N'i a si nu qui ne s'esjoie ; Plus sont seignor que ras sus moie [meule].
34 (rat [2])Quant les borgoises du chastel, Affublées de lor mantel, Aloient d'enfant à la messe, Chascune aloit comme comtesse, Mult bien parée à grant devise.
II, 177 (comtesse)