Jean, PRINCE DE JOINVILLE, auteur cité dans le Littré
JOINVILLE (1224-1317)
Dans le texte d'origine du Littré, les auteurs pouvaient être nommés par de nombreuses variantes. Dans cette version en ligne, la forme JOINVILLE a été choisie.Œuvres citées dans le dictionnaire Littré
Cette liste des œuvres a été compilée manuellement pour ce site web. Elle n'est pas exhaustive, et privilégie autant que possible les références aux éditions originales. Elle peut toutefois comprendre des publications contemporaines d'É. Littré, lorsque ce dernier était explicite sur ses sources ou qu'il cite des compilations. Le dictionnaire imprimé contenait d'ailleurs une liste très partielle des œuvres et auteurs.
| Titre de l'œuvre | Date de parution | Citations |
|---|---|---|
| Le livre des saintes paroles et des bonnes actions de saint Louis | 1309 | 1267 citations |
Quelques citations de Jean, PRINCE DE JOINVILLE
Voici un tirage aléatoire parmi ses 1291 citations dans le Littré.
Et sembloit que foudre cheist [tombât] des ciex au bruit que les nacaires, les tabours et les cors sarrazinois menoient.
215 (nacaire)Et vraiement, fist le chevalier, vous le comparrez [payerez] ; et lors il hauça sa potence, et feri le juif les l'oÿe [près de l'oreille], et le porta à terre.
198 (potence)Vous estes filz de vilain et de vilaine, et avez lessié l'abit votre pere et vostre mere, et estes vestu de plus riche camelin que le roy n'est.
196 (camelot)Nos mariniers perdirent le cours du flum et se mistrent en une noe dont il nous convint retourner arieres vers les Sarrazins.
239 (noe)L'autre point si est tel, que il croient que nulz ne peut mourir que jusques au jour que il li est jugé.
260 (ne)Devant le roy, tranchoit du coutel le bon conte Jehan de Soissons.
205 (couteau)Les chars crues ils mettent entre leur selles et leur paniaus, quant le sanc en est bien hors, si la manjuent toute crue.
254 (panneau)Nous l'amenames à la meson, là où le roy et la royne et touz les barons la reçurent moult honorablement.
212 (amener)Sire, se vous ne me lessiez dire que vous soiés cousin au roy, l'en vous occirra touz et nous avec.
240 (cousin, ine [1])Le roy commanda à monseigneur Jehan de Biaumont, que il feist bailler une galie [galère] à monseigneur Erart de Brienne et à moy.
214 (bailler)Et il me dit ainsi : Sire, vous verrés que le roy se croisera demain.
299 (croiser)Et sachiez que, se il se feussent pris garde de nous, il nous eussent touz mors [tués], mes il entendoient [faisaient attention] au roy et aux autres grosses batailles.
227 (entendre)Nus ne nous osoit venir de Damiete pour aporter garnison [provisions] contre-mont l'yaue.
236 (contre-mont)… Que le roy des Tartarins avoit pris la cité de Baudas [Bagdad], et l'apostole des Sarrazins qui estoit sire de la ville, lequel en appeloit le califre de Baudas.
278 (calife)Et pour ce vaut il miex, si comme il me semble, que nous le façons occirre, avant qu'il nous parte des mains.
244 (partir [2])Après la bataille mons. Gautier, estoit frere Guillaume de Sonnac, mestre du Temple à [avec] tout ce pou de freres qui li estoient demourez de la bataille du mardi.
232 (peu)Je demandai au mestre combien il y avoit trop de gens ; et si li demandai se il menroit [mènerait] bien nostre gent à terre, se je le deschargoie de tant gent.
214 (décharger)Il breoient aussi comme femmes qui traveillent d'enfant.
237 (travailler)Les viandes que il nous donnerent, ce furent beignes de fourmages qui estoient rosties au solleil.
249 (beignet)Par les grans injures et par les grans rapines qui estoient faites en la prevosté, le menu peuple n'osoit demeurer en la terre le roy.
296 (injure)