RUTEBEUF, auteur cité dans le Littré
RUTEBEUF (1230?-1285?)
Dans le texte d'origine du Littré, les auteurs pouvaient être nommés par de nombreuses variantes. Dans cette version en ligne, la forme RUTEBEUF a été choisie.Œuvres citées dans le dictionnaire Littré
Cette liste des œuvres a été compilée manuellement pour ce site web. Elle n'est pas exhaustive, et privilégie autant que possible les références aux éditions originales. Elle peut toutefois comprendre des publications contemporaines d'É. Littré, lorsque ce dernier était explicite sur ses sources ou qu'il cite des compilations. Le dictionnaire imprimé contenait d'ailleurs une liste très partielle des œuvres et auteurs.
Titre de l'œuvre | Date de parution | Citations |
---|---|---|
Œuvres, recueillies par Jubinal, 2 vol. Paris, 1839 | 661 citations |
Quelques citations de RUTEBEUF
Voici un tirage aléatoire parmi ses 663 citations dans le Littré.
Au paier sont plain de perece ; Or faut la feste, Or remainent chançons de geste [il ne se fait plus de chansons de geste].
30 (chanson)Encor viendra tout à tens l'eure, Que li maufé [diables], noir comme meure, Les tendront [tiendront] en lor desciplines.
109 (discipline)Cil sont boen [bon] qui sont doble ostil ; Celx [à ceux-là] resemble li besaguz ; Des deux pars tranche et est aguz.
II, 68 (besaiguë)Souspirant pour l'umain lignage, Et penssis [pensif] au cruel domage Qui de jor en jor i avient.
100 (dommage)Vingt paires de sollers de vache.
229 (vache)…plusor chanoine, Qui vivent du Dieu patremoine, Il n'en doivent, selonc le livre, Prendre que le souffisant vivre, Et le remanant humblement Deüssent il communement à la povre gent departir.
220 (suffisant, ante)Desous la loi de Rome n'a nule region, Qui à Rome obeisse de cuer se France non, Et de s'obedienche a si bel guerredon Que on li tolt [enlève] souvent sa laine et sa toison.
236 (obédience)Ainsi fut li cuens de Poitiers, Qui toz jors fu boens et entiers, Chevaucha cest siecle terrestre, Et mena paradix en destre.
49 (chevaucher)Et fu de bons housiaus chaucie, Et de robe à homme vestue.
265 (houseaux)Des biens de sainte Eglise se complaint Jesus Christ, Que on met en joiax et en vair et en gris ; Si s'en traient leur keues Margos et Beatrix ; Et li membre Diu sont povre, nu et despris.
238 (queue [1])S'or voleiz paradix avoir, Si secoreiz la terre sainte, Qui est perdue à ceste empainte, Qui n'a pas un an de recours, S'en l'an meïsmes n'a secours.
113 (recours)Mais au venir li mesavint, Car sa droiture ert en son coffre, Si fu pilliez en roi de coffre.
II, 71 (coffre)Bien fustes fondei en decours, Quant teil seigneur aveiz perdu, Bien en deveiz estre esperdu.
42 (décours)Vostre soleir [vos souliers] n'ont mestier [besoin] d'oint.
211 (oing)Laiens vendent, je vous afi Le patrimoine au crucefi à boens deniers ses et contans.
II, 72 (sec, sèche)Ne fist pas honte à son boen pere, Ainz montra bien que preudons iere [était] De foi, de semblant, de meniere.
53 (manière)Lor mestier defaut et decline ; Li plusor vivent de rapine.
II, 244 (décliner)Tu iez saluz de nostre essence, Balaiz de nostre vanitei, Cribles de nostre concience.
II, 14 (crible)Asseiz et robes et deniers, Et de bleif toz plains ces greniers, Que li prestres savoit bien vendre.
274 (blé)Il s'en feroit boen desguisier, Et vestir robe senz coleur.
II, 76 (déguiser)