Henri de VALENCIENNES, auteur cité dans le Littré
H. DE VALENCIENNES (1170?-12..)
Dans le texte d'origine du Littré, les auteurs pouvaient être nommés par de nombreuses variantes. Dans cette version en ligne, la forme H. DE VALENCIENNES a été choisie.Œuvres citées dans le dictionnaire Littré
Cette liste des œuvres a été compilée manuellement pour ce site web. Elle n'est pas exhaustive, et privilégie autant que possible les références aux éditions originales. Elle peut toutefois comprendre des publications contemporaines d'É. Littré, lorsque ce dernier était explicite sur ses sources ou qu'il cite des compilations. Le dictionnaire imprimé contenait d'ailleurs une liste très partielle des œuvres et auteurs.
| Titre de l'œuvre | Date de parution | Citations |
|---|---|---|
| Continuation de l'histoire de la Conquête de Constantinople dans Villehardouin, éd. de Paulin Paris, Paris, 1838 | 171 citations |
Quelques citations de Henri de VALENCIENNES
Voici un tirage aléatoire parmi ses 172 citations dans le Littré.
Li jors estoit biaus et seris, et li plains tant ingaus que il n'i avoit mal pas ne chose qui destorber les peust.
VI (égal, ale)Et dist que il le conte des Blans dras delivrast, et le mesist en possession de la baillie de Salenyque dont il l'avoit dessaisi.
XXVIII (dessaisir (se))Et si avoit vilains qui à nostre gent jettoient des pierres en grans fondes, qui moult merveilleusement lor grevoient.
XXXIV (fronde [1])Non pourquant il orent nos fourriers aresté devant Phinepople et fourclos de leur gent meisme.
IV (fourrier)Li empereres ert [était] à sejour à Constantinoble.
II (séjour)Dont Dex me prest par son plaisir sens et force et discretion !
I (prêter)Et quant li très [pavillon] l'empereour fu tendus, si se fist maintenant desarmer, et puis s'est un petit desjeüné de pain biscuit et de vin.
IV (déjeuner [1])Et Mahius Bliaus a pris Rauoul le castelain de Cristople, et l'a fait loier sur un povre roncin.
XXVI (lier)Uns chevaliers de Helmes qui Lyenars avoit nom… perchut l'orgueil et le beubant qui iert [était] en eulx.
11 (percevoir)Li flum sont grant, et li plouasse et les neges et les gielées.
XVII (gelée)Li jours estoit biaus et seris.
Et quant il voit que il s'atornent à malisse… dont en prent-il si cruel vengance.
I (malice)Et sachiés que il negoit et gieloit à celui point que il se parti de la ville.
14 (neiger)Et por Diu, gardés vous que chascuns vaille un castelain au besoing.
VIII (châtelain, aine)Joffrois, qui marescaus estoit de nostre ost, manda à l'empereour que il aroit bataille contre Burile le trahitour.
VII (traître, esse)Trop se deffendoient apiertement, en jettant pierres et peus agus.
XXXIV (pieu)Li castelains dist bien que il n'i meteroit le pié.
XIV (pied)Mais por Diu estraignez vostre consel entre vous, et faites si que li honnour de l'empereour i soit, et que vous n'i soiés pierdant.
XVII (étreindre)Et si demoura encore li cuens en sa baillie, et fu raviestus des roiaus gonfanons.
XXI (revêtir)Esclas couroit souvent sour lui, et l'afoibloioit mout de gent et d'amis et de chastiaus.
10 (affaiblir)